zondag 24 maart 2013

Relatieplaneet.


Dames opgelet!

 
Ik ben uw bloem op de mestvaalt,

Ik ben uw pleister op de wonde,

En uw kenmerk van het ware.

 
In een wereld waarin u wikt en het Lot beschikt,

Waarin de mens zelf zijn grootste probleem is,

 

Spreekt dit jullie aan, dan zult u ,

Spoedig bevrijd worden van al uw zorgen en zonden,

 

Zo niet, dan wens ik jullie allemaal,

Veel geluk en succes, op de zoektocht,

Door het doolhof der dwaalwegen,

 

Naar het romantisch Ideaal,

Dat Sprookje heet.

 

N.B.

 

Of zullen we , weer opnieuw, gewoon gek gaan doen?

 

Janneman, 21 maart 2013.

 

 

Deze omschrijving had ik in de rubriek “vertel iets over uzelf” op hun site gezet. De bedoeling was natuurlijk, dat de dames hier doorheen zouden zien, door de narrenspot heenkijken dus.

Maar wanneer je denkt dat ze dat doen, dan vergis je je lelijk.

Vrouwen hebben geen boodschap aan filosofie en aan schakende filosofen al helemaal niet. Integendeel, de intellectueel (die ik helemaal niet ben), boezemt ze angst in.

Zij willen en zullen ongetwijfeld besodemietert worden. Zij hebben niet in de gaten, dat zij op een markt zitten, waar zij gekeurd worden en zelf keuren, en waarin het toevalselement (zoals gewoonlijk) weer de eerste viool speelt. Zij blijven in sprookjes geloven (uitzonderingen daargelaten) en willen dat ook.

Het is opvallend, hoe vaak het voorkomt, dat je geen antwoord krijgt op een bericht. En de dames maar eisen en voorwaarden stellen! Zij verzuipen in de overvloed van het moment, zoals de grote vis zijn weg kwijtraakt , bij het voorbij zwemmen van een grote school vissen.

Zij begrijpen zelf niet, waar het echt om draait. Dat is namelijk dat zij op stel en sprong al hun eisen en voorwaarden laten vallen, indien zijzelf (denken te) vallen voor hun sprookjesprins. Dan hebben zij vlinders gekregen in hun buik en zitten hun  broeksknopen en jurkbanden ineens niet zo vast meer en laten zij prompt al hun zogenaamde preutsheid varen. Dan heeft hun onderbuik het weer eens (tijdelijk) gewonnen van hun meer rationeel ingestelde bovengedeelte.

 

Na precies en exact één volle week had ik al weer schoon genoeg van dit nieuwe avontuur.

 

Wel moet ik zeggen, dat de relatieplaneet (technisch gesproken) zeer goed in elkaar zit. Ik zou het zelfs aanbevelen bij kennissen en vrienden, maar wel met deze aanvullende opmerking erbij:  “Bezie dit als een spel, zoals je alles als één groot spel moet bezien”.

 

Dit leven is en blijft namelijk één grote loterij, waar je hartelijk om moet kunnen blijven lachen.

 

Janneman, 24 maart 2013.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten