donderdag 30 augustus 2012

T.K. verkiezing op 12 september 2012.


Eerst dacht ik nog om van mijn geloof af te stappen door met mijn stembiljetkaart en identiteitskaart naar een stemlokaliteit in mijn omgeving te fietsen en op de Partij van de Arbeid te gaan stemmen.

 

Bij nader inzien doe ik dat toch maar weer niet. Daar heb ik minstens 13 ( goede en minder goede) redenen voor:

 

·       In onze moderne tijd van computers moeten we wederom met een rood potlood in de weer om een rondje rood te vullen. Beschamend.

·       Er zijn te veel partijen, de kans dat mijn stem gehoereerd wordt is meer dan levensgroot.( elke partij heeft wel iets goeds en elke partij heeft punten, waar ik het niet mee eens ben. Daarmee pleeg ik verraad aan mezelf. )

·       Deze  partijen moeten ook nog een coalitie proberen te vormen, waardoor mijn stem zeker de mist in zal gaan.

·       Alle partijen lijken op elkaar, en kunnen dus gemakkelijk alle kanten op.

·       De doorberekening van het Centraal Plan Buro is een klucht, waardoor de doelmatigheid, vooral  op de lange termijn , niets voorstelt.

·       De partijen weigeren om van te voren een voorkeur-coalitie aan te geven. Daarmee zou mijn stem veel meer op zijn plaats terecht kunnen komen.

·       De politici zijn verworden tot leugenaars. De grootste leugenaar is Rutte, onze demissionaire Minister-President. Hij liegt alles aan elkaar vast en inderdaad…… in de peilingen staat hij op de meeste zetels. Dus het volk verkiest het weer eens een keer om voorgelogen te willen worden.

·       Is het niet merkwaardig dat in deze tijd van corrupte bankiers en grootverdieners de meeste stemmen bij rechts terecht komen?

·       Deze hele verkiezingen zijn één grote loterij en één grote poppenkast. Men stemt op een kop die men sympathiek denkt te vinden. Men stemt met de onderbuik en daar wil ik geen deel van uitmaken.

·       Je stem heeft sowieso geen enkele nut. Wanneer er een prognose komt na het sluiten van de stembussen, dan weet men al voor 95% de uitslag. Dat is het verhaal van het grote gemene gemiddelde . Vraag 1000 mensen en je weet de rest ook.

·       Nederland heeft teveel partijen. Zij kunnen daardoor niet tot creatieve besluitvorming geraken.

·       Nederland heeft op financieel gebied weinig meer in de melk te brokkelen. Europa wijst ons de weg, hetgeen ik overigens zeer terecht vind.

·       Ik zie ze als een stel kleuters, die met elkaar spelen en ruzie maken. Ik kan die lui, hoezeer  ik ook mijn best doe, onmogelijk meer serieus nemen. Dat geldt evenzeer voor de rest van de wereld trouwens, zo eerlijk moet ik wel zijn.

 

 

Jan Posch, 30 augustus, 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten