donderdag 1 augustus 2013

De perfecte hoorndrager.

Hoe kan je het tragische van deze wereld aanvaarden, zonder te vervallen in het geloof erin.  Antwoord: dat is een onmogelijke opgave, zonder jezelf in meer of mindere mate voor de gek te houden.

Een van de meest voorkomende wanen is het geloof, dat de eigen overtuiging heilzaam is voor de rest van de wereld.

Alles is moeilijk voor hen, die teveel willen.

Zij was zo wanhopig op zoek naar het geluk, dat, toen dat voor het oprapen lag, zij het  pardoes voorbij liep.

Onze wil is het resultaat van denken en gevoel, dat tot het bewustzijn is doorgedrongen.

Maar wie zegt, dat dat resultaat dan zuiver is?

Een vrouw is net een piano: zij moet zuiver bespeeld worden, anders wordt zij vals.

Hij is iemand, die veel redenen heeft om bescheiden te blijven.

Wie zulke vrienden heeft, heeft geen vijanden meer nodig, zei de bedrogen echtgenoot.

Hij was gelukkig getrouwd, zijn vrouw niet.

Het huwelijk is de belangrijkste oorzaak van echtscheidingen.

Geschiedenis leert ons, dat mensen en naties pas verstandig worden, indien alle andere alternatieven uitgeput zijn.

 

J.Posch, 1 augustus 2013.

 

 

 

 

 

3 opmerkingen:

  1. Past wel een beetje bij de poëzie met de door mij gegeven titel, "teleurgesteld"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil graag nog even ingaan op de PIANO.
    Ben van mening dat je een instrument "be"speeld, niet mensen.
    En stel, een man is een gitaar.

    Als de gitaar een aantal vals gestemde snaren heeft kun je zelfs van de beste gitariste, geen mooie melodie verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Normaliter krijg ik geen reacties op mijn stukjes vanaf 2007. Nu zie ik het toevallig. Bedankt daarvoor.
    Mijn tweede vrouw had het zelf over het bespelen van die piano. Zij kende zichzelf blijkbaar echt goed, want later is zij met de noorderzon vertrokken met achterlating van een briefje op tafel. We hadden nooit ruzie, Zij was zelf en hysterisch en een borderliner en kon niet van de overbuurjongen afblijven. Zij heft zich laten naaien in de schuur , terwijl ik in de huiskamer zat te lezen. Sommigen schijnen op die manier lekkerder klaar te kunnen komen.
    Snap je nu dat ik dat bespelen van jou met geen enkele mogelijkheid serieus kan nemen, ook al zou ik dat nog zo graag willen. Sorry voor de late reactie. Groet Jan Posch.

    BeantwoordenVerwijderen