Het zijn niet alleen de hotels, die je op een buitengewoon vriendelijke manier het geld uit je zak stelen. Wanneer je oliebollen koopt , bijvoorbeeld op oudejaarsdag, dan weet je van tevoren dat je gumballen krijgt. Je krijgt geen luchtige, knapperige bol, maar een klont deeg met een korst erom.. Zij zijn werkelijk niet te vreten. Het personeel staat te stressen achter de balie, maken ruzie met elkaar, en nemen niet de tijd om kwaliteit te produceren, maar doen er alles aan om zo veel mogelijk geld te genereren. Zij rotzooien en klungelen maar wat aan en het resultaat van al dit zielige geklootviool, moet je ook nog door je strot zien te krijgen.
Hetzelfde kan gezegd worden over kibbeling. Ook daar wordt vaak aangeklooid, met name de mobiele viswagen maakt er een potje van. Met een slecht bereide kibbeling kan je trouwens ook gaan stuiterballen.
Laatst was er een onderzoek van een consumentenprogramma, radar geloof ik, naar de kwaliteit van vanille-ijs. Ook daar werden grote verschillen in kwaliteit geconstateerd (geproefd). Rotzooi is het sneeuwijs van Jumbo, je weet wel die supermarkt uit het zuiden van het land, die zowel Super de Boer als de C-1000 hebben aangekocht. Zij adverteren met de laagste prijzen en gebruiken geen consumentenkaart. Datzelfde C-1000 had overigens het lekkerste ( minst slechte) ijs.
Zo kan je heel lang doorgaan. Bijna overal wordt er een aanslag op je geldzak gepleegd. Hoe groter de rotzooi, hoe hoger de rekening, een kwestie van communicerende vaten.
Met de discussie over de smaak kan je natuurlijk eindeloos doorgaan, maar de fijnproever is wel in staat om rotzooi van kwaliteit te onderscheiden. Het is dankzij Jan Lul de Behanger en Jan de Goedprater dat ons invalide voersysteem in stand blijft.
En bleef het maar bij dit voersysteem ….
Ossiach , 10 januari 2012.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten