donderdag 27 november 2014

Bowie.




Bowie is op 27 november 2014 op veertienjarige leeftijd van ons heengegaan. Hij was een hele lieve en trouwe metgezel en iedereen die hem kende zal hem missen, nu hij er niet meer is. Toen ik het bericht van zijn dood ontving, kon ik het niet droog houden. Ter ere en nagedachtenis aan dit lieve beest een klein gedichtje:


Bowie, jij bent er nu niet meer,
Dat doet zeer en mij des te meer,
Want de laatste keer, heb ik je wel gezien, maar niet geaaid,

Jij was een zeer lieve en spontane hond,
Met altijd een vrolijke trek rondom je mond,
Je uitbundigheid zat in je karakter gezaaid.

Altijd blij en kwispelend, wanneer ik op bezoek kwam,
Je kende geen kwaad en geen gram,
Je zei niets, maar je sprak wel degelijk, keer op keer,

Nooit heb je mij teleurgesteld,
Voor de gek gehouden , besodemieterd of gekweld,
Zoals dat gemankeerde wezen, ja, jij was veel meer.

Jan Posch, 27 november 2014.









 

2 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht Pap.
    Ik heb het er zwaar mee.
    Het is moeilijk te bevatten dat hij er nu niet meer is.
    Ik geloof graag dat zijn ziel nog bij ons is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annemarie,

    Zolang wij hem in onze gedachten houden, blijft hij bij ons.
    Maar vergeet één ding niet, hij is ons voorgegaan. Dit laatste als troost.

    Lieve groet van Pa.

    BeantwoordenVerwijderen